Mersin İdman Yurdu, ligde arka arkaya aldığı başarısız sonuçlarla zorlu bir dönemeçten geçiyor. Sezon başından bu yana sergilenen düşük performans ve saha sonuçlarındaki hayal kırıklığı, kulübü yönetimsel ve teknik anlamda köklü değişikliklere itti. Yönetim, takımdaki kötü gidişatı durdurmak ve camiaya yeniden umut aşılamak amacıyla radikal kararlar aldı.
Kulübün gidişatından memnun olmayan yönetim kurulu, görev değişikliğine giderek takıma yeni bir enerji katmayı hedefliyor. Yeni yönetimin öncelikli gündem maddesi, sportif başarısızlığın nedenlerini analiz ederek kısa vadede çözüm üretmek. Bu doğrultuda, teknik direktör ve ekibinde de bazı düzenlemeler yapıldı. Yeni göreve gelen isimler, takıma yeni bir sistem ve mantalite kazandırmak için yoğun bir tempoda çalışmalara başladı.
Taraftarın Beklentisi ve Sabır Çağrısı
Mersin İdman Yurdu taraftarı, takımın kötü gidişatından duyduğu üzüntüyü dile getiriyor. Sosyal medyada ve tribünlerde dile getirilen eleştirilere rağmen, camianın takıma olan desteği sürüyor. Yeni yönetim, taraftarlara yönelik yaptığı açıklamalarla bir ‘sabır çağrısı’nda bulunuyor. Yetkililer, takımın yeniden toparlanması ve istenen seviyeye gelmesi için zamana ihtiyaç duyulduğunu, ancak bunun bir bahane olmadığını ve en kısa sürede sahadaki performansın yükseltileceğini belirtiyor.
Sezon iyi bir giriş yapamayan ve zor bir süreçten geçen Yeni Mersin İdman Yurdu Başkanı Servet Özdemir, As Başkan Mevlüt Ekmekçi, Genel Sekreter Halim Yiğit, Basın Sözcüsü Tufan Özdemir ve Teknik Direktör Bayram Toysal basın mensupları ile buluştu. Takımın geleceği hakkında bilgilendirme ve açıklamalar yapan Yeni Mersin İdman Yurdu Teknik Direktörü Bayram Toysal, “Lütfen bu takıma herkes sahip çıksın arkadaşlar. Çünkü içeride yaşadığımız sıkıntılar var. Kendi adıma konuşuyorum. Sonuçta buraya gelirken bazı sıkıntıları bilerek Başkanımızın net bir şekilde bize ifadesiyle bu görevi kabul ettik. Şu ana kadar ki yapılan çalışmalar gerçekten takdire şayan onu söyleyeyim. Bir insanın tek başına bu görevi kabul edip üç gün önce yeni bir yönetim kurulu oluşturup sezonun beş tane maçı geçtikten sonra böyle hedef belirlemesi kolay işler değil o yüzden başkanıma ve yönetim kuruluna çok teşekkür ediyorum.” dedi.
“Çocukları tanımıyordum, ne yapacağımı bilmedim anlar oldu”
Mazeret üretecek bir halllerinin olmadığını söyleyen Toysal, “Ama elimizdeki mevcutla en iyisini yapma gayreti içinde olacağız. Bugüne kadar böyle bundan sonrada aynı şekilde devam edecek. Tabii ki sizlere bu konuda bizlere çok büyük desteği olacak. Bundan şüphemiz yoktur. Bize ekstradan motivasyon sağlayın değil. Her şeyi lütfen objektif olarak algılamanızı istiyoruz. Bu takımın şu anki bir teknik adamı olarak konuşuyorum gelen oyuncuların hazır olmadan geldiği kendi takımlarından değil de birçoğunun boşta olduğu bir dönemde oyuncu transferleri gerçekleştirildi ki eldeki imkanı en iyisi kullanılarak bu yapıldı. Dolayısıyla böyle bir kadro bir kadro oluşturduk ve oyuncularımız şu an itibariyle geldikten sonraki süreç zaten uçaktan iner inmez beş sahaya indim. Yani bu belki biraz ayıp kaçacak ama kariyerinde hiç böyle bir şey oldu. Başkanım oyuna soktuğum oyuncunun ismini bilmiyordum. Nurullah Hocayı çağırdım. Bir de çocuklar soy ismini yazmış ne yapacağımı bilmedim anlar oldu. Çünkü genç oyuncularımız var gerçekten hani daha önce kariyeri bir noktada olmamış ama benimde burada tanıdığım çok yetenekli, çok iyi oyuncularımız var. Bu bahsettiğim oyuncu da onlardan bir tanesi. Yakın zamanda büyük ismini net bir şekilde duyacaksınız zaten. Yani böyle bir ortamda göreve başladık.” şeklinde konuştu.
“Birkaç hafta sonra daha net bir şekilde konuşacağız”
Toysal şöyle devam etti;
“En kısa zamanda bu lige adapte olmaya çalışacağız. En kısa zamanda oyuncularımızın hem fizyolojik olarak hem teknik taktik olarak rakiplerimize karşı vereceğimiz mücadelenin içine girmeye çalışacağız. Bunun için emin adımlarla gidiyoruz. Tabii ki en başında da söylediğim gibi bu süre zarfında dalgalı performanslar olacaktır. Mağlubiyetler hoş durum değil. Ne olursa olsun sahaya takım çıktığında insanlar sonuca göre konuşuyorlar. Ama biz şu anda sonucu gören konuşacak insanlar değiliz. Hem yönetim başkanıma biz oyuncularımızın motivasyonunu yükseltebilmek adına onları adapte edebilmek adına hem motivasyonlarını yüksek tutmaya çalışıyoruz. Biz sizler destek olarak da bunu bekliyoruz açıkçası. Artı taraftarlarımızdan da yine olayı bilerek yorum yapmaları, olaya tam objektif bakmaları bizi mutlu edecek. Biz de kendi üzerimize düşen ne varsa yapmaya gayret edeceğiz. İşimiz kolay değil ama zor da değil. Onu söyleyeyim. Ben tecrübeli bir teknik adam olarak şunu söyleyebilirim. Burada asla Mersin İdman Yurdu takımı bu sene benim görev aldığım süre zarfında belki böyle sıkıntılı sonuçlar alıyoruz. Hocam ne anlatıyorsunuz diyebilirsiniz ama bir an önce toparlayacak ve layık olduğumuz yani şu an itibariyle nerelerde olmamız gerektiği konusunu birkaç hafta sonra daha net bir şekilde konuşacağız.”
“Onların gücünü hissetmek istiyoruz”
“Sizin aracılığınıza da taraftarlarımıza ben özellikle vurgu yapmak istiyorum. Onların gücünü hissetmek istiyoruz. Aynı Bursa maçındaki gibi. Maçtan sonra tabii ki dediğim gibi skora göre konuşulur, eleştiri olur ama şu anda yeri ve zamanı değil. O yüzden sonunu inşallah iyi getireceğiz ve sizlerle bu konuda net bir şekilde destek bekliyoruz. Şahsım adına hiçbir destek vermeseniz de başarının üstündesiniz ama biz bu takımı bu camianın buradaki değerli insanların desteğine çok ihtiyacı var motivasyona ihtiyacı var öncelikle onu söyleyeyim.”

