Yaz mevsiminde artan sıcaklıklar, düşük nem oranı ve kuvvetli rüzgârlar nedeniyle orman yangını riski önemli ölçüde artttı. Mersin Valiliği ormanların korunması, vatandaşların can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla 6831 sayılı Orman Kanunu ve ilgili mevzuat hükümleri kapsamında ilimiz genelinde ek tedbirler alındığını açıkladı.
Bu kapsamda;
Mersin ili sınırları içerisindeki ormanlık alanlara girişler, 15 Mayıs – 30 Ekim 2026 tarihleri arasında yasaklandı.
‘Lütfen alınan tedbirlere hassasiyetle uyalım’ denilen açıklamada,
”Çöplerimizi doğaya bırakmayalım.
Sigara izmaritlerini yere atmayalım.
Yangına sebep olabilecek davranışlardan kaçınalım.
Duman veya yangın gördüğümüzde derhal 112 Acil Çağrı Merkezi’ni arayalım.
Unutmayalım; bir kıvılcım binlerce hektar ormanı yok edebilir.
Yeşili Koru, Geleceği Koru.” denildi.

