Sayın Ahmet YILMAZ soruyor:
SORU: Bazı kimseler dini konularda sadece Kuran-ı Kerimi kaynak kabul ediyor, Peygamberimizin Hadislerinin bir kısmına inanıyor, bir kısmına inanmıyorlar.
Hatta bazı kimseler de Hadislere inanmıyor.
Bir kısım insanlar da Peygamberimizin Peygamberliğini kabul etmiyor, Hz. Ali’nin Peygamber olduğunu söylüyor.
Bu kimselerin durumu nasıl değerlendirilmelidir?
Yani bunlar gerçek manada Müslüman mıdır? Değil midir?
CEVAP: Kimin gerçek manada Müslüman olduğu, kimin Müslüman olmadığı konusunun takdiri ancak Cenab-ı Allah’a aittir.
Şu kadarını söyleyelim ki; Kuran-ı Kerime inanan ve fakat peygamberimizin hadislerine inanmayan insanlar gerçek anlamıyla iman etmiş sayılmazlar.
Çünkü Allah’ın kitabını, Kuran-ı Kerimi dolayısıyla Allah’ın sözlerini bize ulaştıran Peygamberimizdir.
Peygamberimizin Kuran’dan başka olarak söylediği sözleri kabul etmemek, farkında olmadan Allah tarafından gönderilen ve Peygamberimizin aracılığıyla bize ulaştırılan Kuran’ı inkâr etmek olur.
Eğer Peygamber olmasaydı Allah’ı ve Kuran’ı insanlara kim tanıtabilecekti?
Kuran-ı Kerimde: “Peygamber size neyi emrettiyse onu yapın. Size neyi yasak ettiyse ondan da sakının” buyrulmaktadır.
Bu şekliyle; Peygamberin hadislerine inanmayan bu ayete de inanmıyor demektir ki; bu durumda olan kişi Allah’ın emirlerine karşı gelmiş olur.
İslam’ın inanışına göre; sadece bizim peygamberimiz değil bütün Peygamberlerin özelliklerinden birisi de “Sadık” olmalarıdır.
Yani asla yalan söylememeleridir.
Bu nedenle sadece peygamberimizi değil; Kuran’da ismi geçen bütün peygamberleri kabul etmek de dini bir görevdir.
Ancak diğer Peygamberlerin hükmü geçtiği için son Peygamber olan Hz. Muhammed’ (SAV) in emirlerine göre hareket edilmelidir.
Son Peygambere inanmayanlar, onun hadislerinin tamamını değil bir kısmını bile inkâr edenler; Allah’a tam anlamıyla iman etmiş sayılmazlar.
Allah’a gerçek anlamda iman etmenin, Kuran-ı Kerimi kabul etmenin yolunu gösteren Peygamberimizdir.
Bu nedenle Hadislere inanmayan kişiler gerçek anlamda iman etmiş olamazlar.
Peygamberimiz Hz. Muhammed (SAV)’in Peygamberliğini inkâr edip, Hz. Ali (RA)’ nin Peygamber olduğunu söylemek ise kasıtlı olarak tarihi ve dini gerçekleri inkâr etmek demektir.
Bu ise dini açıdan adeta bir manevi cinayettir.
Devir bu tür cinayetleri işleme devri değildir.
Devir birlik ve beraberlik devridir.
Devir insanların inançlarını bozma, yok etme devri değil onların İnançlarını ve İmanlarını kurtarma, koruma devridir.
Hoşça kalınız.